Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /usr/local/www/data/virtual/dse.dtic.local/htdocs/index.php:2) in /usr/local/www/data/virtual/dse.dtic.local/htdocs/libraries/joomla/session/session.php on line 532

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/local/www/data/virtual/dse.dtic.local/htdocs/index.php:2) in /usr/local/www/data/virtual/dse.dtic.local/htdocs/libraries/joomla/session/session.php on line 532
Conferinţa internaţională TKS 2011
Tipărire

Dragoș GRIGORESCU

Dragoș GRIGORESCU

Este lector univ. dr. și absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea din București, 2001

Masterat în filosofie, Facultatea de Filozofie, Universitatea din București, 2004

Doctor în filosofie, Facultatea de Filozofie, Universitatea din București, 2011

Domenii de interes: filosofie antică și rădăcinile filosofice ale educației, epistemologie și filosofia fizicii. De asemenea este preocupat de etică și etică aplictă, etologie, neuroștiințe și științele comportamentului, educație civică

Cursuri: Filosofia educației, etologie, istoria pedagogiei, etică aplicată, educație       ecologică, antropologie

Publicații : Curiosity in History of Education  Jus et Civitas. A Journal of Social andLegal Studies, Vol. VI (LXX) Issue 2/2019, ISSN 2360 – 4026, ISSN L 2360 – 4026; Curiosity   and   intrinsic   motivation  Proceedings   of   the   InternationalConference "Education and Psychology Challenges - Teachers for the Knowledge Society" –5th edition, 24-25 May 2019, Ploiesti, Romania pp. 310-315, Petroleum – Gas University ofPloieşti Publishing House, ISBN 978-973-719-771-9;  Ethics of Personal Relations and Neuroscience, Jus et Civitas. A Journalof Social and Legal Studies, Vol. VI (LXX) Issue 1/2019, ISSN 2360 – 4026, ISSN L 2360 –4026, pp. 61-68.

Tipărire

Angela STAN

Angela STAN este lector univ. dr. și a absolvit Facultatea de Sociologie, Psihologie şi Pedagogie – specializarea Pedagogie (1999) şi a continuat cu studii de master (Management şi evaluare educaţională – 2000, Politici publice şi administraţie publică - 2001), respectiv studii doctorale în domeniul Ştiinţele Educaţiei (2002-2010), toate în cadrul Universităţii Bucureşti.

Din anul 2016, este titular al Departamentului Ştiinţele Educaţiei, principalele domenii de interes fiind pedagogia generală, pedagogia învăţământului primar şi preşcolar, consilierea şcolară. Susţine cursul de Teoria şi metodologia evaluării şi activităţi de seminar pentru disciplinele Fundamentele pedagogiei, Teoria şi metodologia instruirii, Management educaţional, Teoria şi metodologia curriculumului, Pedagogii alternative etc.

Activitatea de cercetare ştiinţifică a presupus participarea la diferite conferinţe naţionale/ internaţionale şi publicarea unor lucrări de specialitate - individual sau alături de colegi -, dintre care amintim: Profesori şi elevi în oglindă. Nevoia de feedback. Ploieşti: Editura Universităţii Petrol – Gaze din Ploieşti, 2019; The students’ right to give feedback to their teachers. Arguments and opinions, în The European Proceedings of Social & Behavioural  Sciences EpSBS, Vol. LXVII/ 2019,  pp. 1791-1797; Education for family Life – a Possible Curriculum from Students’ Perspective. În  Jus et Civitas. A Journal of Social and Legal Studies, vol. V (LXIX), No. 1/ 2018, pp. 9-16 ş.a.. 

Tipărire

Claudia MIHAI

Claudia Elena MIHAI este asistent universitar în cadrul Departamentului Științele Educației.

Este absolventă a Facultății de Psihologie din cadrul Universității București. Ulterior, a urmat cursurile masterului de psihoterapie cognitiv-comportamentală.

Din 2018 este doctor în psihologie. Cercetarea din cadrul tezei de doctorat este interdisciplinară: ”Comportamentul profesional al jurnalistului. Diagnoză și implicațiile asupra consumatorilor de presă”.

În 2010 a absolvit cursul de formare în testul Rorschach, devenind specialist în utilizarea acestui test de personalitate. Tot atunci a devenit colaborator al Scuola Romana Rorschach (din Italia), coordonând organizarea cursurilor școlii în România și asigurând traducerea discursurilor profesorilor și materialelor din cadrul cursului.

Este psiholog clinician principal, atestat de Colegiul Psihologilor din România, cu o experiență de peste 15 ani în domeniu. A abordat o cazuistică foarte bogată: copii și adulți, normali și cu diverse patologii.

Este, de asemenea, supervizor în psihologie clinică.

A publicat cercetări axate, în principal, pe conținuturile mass-media, dar și pe anumite problematici specifice domeniului de asistență socială din România.

Susține cursul de psihologia educației și seminariile disciplinelor: fundamentele psihologiei, psihologia dezvoltării, psihologia personalității, metode de cunoaștere a personalității.

Tipărire

Alina MĂRGĂRIȚOIU

Alina MĂRGĂRIȚOIU este conferențiar universitar doctor la Departamentul Ştiinţele Educaţiei; a absolvit Universitatea ,,Al. I. Cuza” din Iaşi, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, specializarea Psihopedagogie Specială și a obținut titlul de doctor în Filosofie, subdomeniul Științele comunicării.

Dintre domeniile de interes academic şi de cercetare, se pot menționa: Psihopedagogia specială, Comunicare educațională, Asistența socială, Consilierea persoanelor cu nevoi speciale.

Fiind convinsă de puterea cuvintelor de a întrema sufletele, construiește prin intermediul poveștilor terapeutice o pledoarie pentru toleranță, suport și respect față de diversitatea și vulnerabilitatea umană la cursurile de licență și de masterat pe care le susține: Fundamentele psihopedagogiei speciale, Dificultăţi de învăţare și educație incluzivă, Psihologia educației, Psihopedagogia comunicării, Consilierea persoanelor cu nevoi speciale și Asistenţă și consiliere socială.

A publicat Teachers’ commitment from special and inclusive schools: A predictor of their humanity and loyalty (Editura LAMBERT Academic Publishing, Germany, 2017), Educație incluzivă și dificultăţi de învăţare: provocări și sugestii (Editura Universităţii Petrol-Gaze din Ploieşti, 2016), Gestul în comunicarea didactică. Valorificarea accepţiunii semiotice (Editura Institutul European, Iaşi, 2013), fiind autor și coautor în volume colective, articole în reviste de specialitate, conferinţe naționale și internaționale.

Dezvoltă parteneriate instituționale cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Prahova, Fundaţia MOTIVATION, Organizaţia Umanitară CONCORDIA, școli speciale și incluzive etc., în vederea realizării unor activităţi educațional-terapeutice și de voluntariat cu studenții.

Consideră formarea profesională riguroasă a studenţilor, viitori profesori și specialiști pentru educație specială și incluzivă, precum și diminuarea diferențelor dintre copiii cu și fără cerințe educaționale speciale drept obiective principale ale activității sale.

Pentru lista (selectivă) de lucrări publicate, click aici.

Tipărire

Corina IUREA

Corina IUREA,  conferențiar universitar la corina iuDepartamentul de Științele Educației, Universitatea Petrol – Gaze din Ploiești.

Doctor în Științele Educației din 2009 (Studiul relației metode de predare și stiluri de învățare – impact asupra performanței academice la studenți - teza de doctorat, Coordonator: Prof.univ.dr. Ioan Neacșu)

Domenii de competență: Teoria și metodologia curriculumului, Teoria instruirii, Consiliere psihopedagogică, Metode și tehnici de lucru în consiliere.

Obiectivul activității didactice, îl reprezintă construcţia unei entităţi didactice şi pedagogice moderne, care să fie fundamentată pe noile achiziţii ale ştiinţelor educației şi dezvoltării automotivaţiei pentru învăţare. Adaptarea mentală - „reflex contemporan de urgenţă” - şi noua filozofie a educaţiei vor facilita acceptarea şi participarea la reforma în învăţământ a unei viziuni moderne, prin instrumentele didactice şi metodice centrate pe inovaţie, perfectare şi generalizarea bunelor practici în educaţie. Complexul cognitiv „3S” (stimulare, soluţie, setting) va aduce o importantă schimbare la nivelul abordării „culturii instruirii și învăţării”.

Obiectivul activităţii ştiinţifice este conceput să stimuleze iniţiativa şi originalitatea în cercetare, să asigure parteneriate de cercetare cu colegi din Departamentul de Ştiinţele Educaţiei, Facultatea de Litere şi Ştiinţe, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești şi alte universităţi din ţară, dar şi din Uniunea Europeana. Acest obiectiv este măsurabil prin lucrări de specialitate și cu caracter didactic, precum și articole prezentate și publicate în cadrul sesiunilor de comunicări științifice naționale și internaționale (cotate ISI). Dovadă a preocupării în vederea consolidării cunoștințelor referitoare la metodologiile de cercetare şi la managementul cercetării în științele educației este implicarea ca membru în proiecte naționale și internaționale (Profesionalizarea carierei didactice - noi competențe pentru actori ai schimbărilor în educație din județele  Brăila si Prahova - proiect POS-DRU ID 63329; ORA (Orienter Autrement) - proiect European Leonardo da Vinci; Dezvoltarea competenţelor antreprenoriale - Program de formare continuă în domeniul educației antreprenoriale, o alternativă eficientă de adaptare la piaţa muncii în societatea informaţională - proiect POSDRU/92/3.1/S/62353).

Strategia aplicată în cadrul cursurilor, seminariilor, cercurilor ştiinţifice studenţeşti, în alte activităti directe sau cerinţe indirecte cu studenţii, în cadrul organizării sesiunilor de formare a cadrelor didactice, aceste căi pedagogice, acest joc de îmbinări a numeroase metode de predare-învăţare-evaluare și cercetare, va avea efecte pe termen lung, iar roadele muncii vor răsări în cariere didactice strălucite ale studenţilor, viitori specialişti.

Pentru lista (selectivă) de lucrări publicate, click aici.

Căutare